17 december 2008

Förtroendedipp för kommunikationerna

SMS-konversationerna med min lagvigde har gått från "puss och kram, vi ses ikväll" till "puss och kram, jag hoppas att vi ses ikväll". Det har sin rot i att senast han skulle hem från Amsterdam blev flyget inställt, och det är som bekant svårt att påverka. Surt bara att det är ett halvt dygn till nästa avgång Amsterdam-Linköping, det är ju inte så gott om avgångar på den rutten. Håll tummarna för att inga tekniska och/eller biljettförsäljningsmässiga komplikationer uppstår ikväll.

3 kommentarer:

Leif Nixon sa...

Jag vill inte vara olyckskorp, eller så, men det där påminner mig om en legendarisk KLM-resa till Cardiff. Planet Köpenhamn-Amsterdam var så sent att vi missade sista flighten till Cardiff. Ombokade till nästa dag och övernattning i Amsterdam. Åker ut till Schiphol nästa förmiddag. Flighten blir inställd. Ombokad till den sena eftermiddagsavgången till *Bristol*. Flyger till Bristol. Buss till Cardiff (jfr närmaste karta). Till Cardiffs *flygplats*, närmare bestämt. Helt omöjligt att få bussen att stanna inne i stan, trots att vi *passerade* stan. Taxi tillbaka in till Cardiff. Vi låg efter vår buss på vägen in till stan. 1½ dygn försenad, totalt.

(Fast det här har jag säkert rantat om någon annan gång...)

Mialiten sa...

Planet är bordat
Ordning triumferar
Gloria

Mialiten sa...

Visst blev det ett smärre tekniskt fel, men han kom hem ändå. Det är bra.