15 december 2008

Säga vad man vill om Finspång...

...men där finns det iallafall chokladglögg. Det gör mig lite frustrerad, för den vill jag prova, men butikerna i Linköping är tvärtomma och leverantören har slut. Och just när det gäller glögg, kan man inte beställa flaskor mellan Systembolagets butiker, har jag fått lära mig. Den finns i Åtvidaberg. Kisa, Boxholm och Ödeshög. Tillochmed i Österbymo kan man hitta lucia choklad glögg som den så vackert och särskrivet heter. Undrar om den är god.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Man kan inte dricka särstavad glögg!

Mialiten sa...

Nä, särskilt inte om den befinner sig i Finspång.

Marina Lagerberg sa...

Jag har druckit sån glögg, fast utan alkohol. Den var dock inte inhandlad i Finspång.

Mialiten sa...

Var det gott?

Anonym sa...

Den är helt klart god! Frågan är om den är så pass god att det är värt en resa till Finspång? Någon sa följande om Finspång: Gud sade varde ljus och det blev ljus, därefter sade Gud varde skit och där stod Finspång... Nåja, glöggen fanns ju även på andra orter... :-)

Mialiten sa...

Jag får väl önska mig en flaska av tomten och hoppas att han har vägarna förbi.

Marina Lagerberg sa...

Ja, jag tyckte den var god. Alldeles utmärkt att bli bjuden på, så slipper man fundera över var den är köpt.

medelsvensson sa...

Andra bra saker sagt om Finspång;
http://www.aftonblajet.com/
Lyssna och njut.