7 december 2008

Julkonsert

Jag tycker om julmusik och jag gillar Lihkören. Igår fick jag lägga till Olle Persson på min jag-gillar-lista. Han låter fantastiskt och har örnkoll på vad han gör. Dessutom bangar han inte för att tassa omkring i röd julefrack, bara en sådan sak. Genom att komma lite lagom sent till konserten, när den breda menigheten brett ut sina bakar på kyrkbänkarna i St Lars sådär lagom mycket för att inte rymma några fler, lyckades vi få platser längst fram, precis framför solistmikrofonen. Det är alltid bra, utom möjligen när kören sprider ut sig i hela kyrkan för att sjunga Lux Aurumque och Det var mitt i julenatt, då skulle det ha varit kul att sitta i mitten istället. När Lihkören sjunger Biebls Ave Maria, då är det advent på riktigt. Och som bonus O helga natt, A child is born och White christmas med en solist som man inte behöver vara ett dugg nervös över, det är bara att blunda och åka med. Underbart.

Vi kastade om barnvaktsplanerna lite, så att knotten fick följa med på det inledande glöggkalaset och sedan leka hemma hos L och T medan de stora gick på konsert. Det är första gången hon åker hem med några kompisar för att leka utan oss, men det var inget trauma. Hon sa knappt hej åt oss innan hon susade iväg, och när vi kom för att äta middag och plocka upp henne, tog det en timme eller så innan hon kom förbi och hälsade på oss. Hon är tämligen trygg med sina (och våra) kompisar.

Inga kommentarer: