11 oktober 2009

Nya tider, nya seder

Det fanns en tid i början av 2000-talet när vi brukade tillbringa fredagkvällarna med goda vänner, soppa, vin och en chokladefterrätt som aldrig blev riktigt som det var tänkt. I eftermiddags vände vi på konceptet hemma hos några av de goda vännerna, och började med att fika chokladefterrätt för att sedan laga soppa tillsammans, samtidigt som ätteläggen (som inte var påtänkta sist det begav sig) underhöll sig själva. Tror jag iallafall, själv hackade jag fyra lökar och somnade sedan på soffan medan de övriga lagade mat och umgicks. Jag kvicknade iallafall till i lagom tid för att avnjuta soppan som serveras med vatten, mjölk eller körvänlig öl istället för vin den här gången. Lite som förr, men ändå inte. Puss på er, alla mina chokladvänner i förskingringen. I kväll skickar jag några extra tankar åt era håll.

Inga kommentarer: