8 oktober 2009

Varför skulle man sova just på nätterna?

I natt har jag legat på ohågan, sådär som västerbottningar kan göra istället för att sova som vanligt folk. Jag har vridit och vänt mig och ältat möbiusband och kleinflaskor och annat sånt där som har en och samma yta fast de kan se både två- och tredimensionella ut. Egentligen vill jag nog inte veta hur mitt psyke funkar. Nu är jag iallafullafall vaken och har packat vattengympaväskan med den extrastora mammabaddräkten och tagit in tidningen, för vet ni, det fina i kråksången är att jag kan gå och lägga mig igen när jag har vattengympat färdigt vid halvelvatiden. För nu är jag föräldraledig med ett barn i magen och ytterligare ett på utsidan, som får gå femton timmar per vecka på dagis. Det betyder att jag rår mig själv ända till klockan två, och då kan jag sova mitt på dagen istället om jag behöver det. Så det så.

1 kommentar:

Leif Nixon sa...

Jag vill också vara gravid!