14 oktober 2009

Skördetiden närmar sig

Idag har jag varit på förlossningen igen, för att ta blodprover och kolla att bäbis mår bra. När jag var hos barnmorskan i morse visade det sig nämligen att äggvitan stuckit iväg. Jag har konstaterad havandeskapsförgiftning, men den är mild så jag får vila hemma och hålla noggrann koll på mina symptom. Skulle jag bli sämre får jag ringa in igen, förlossningen har ju öppet dygnet runt. Det är snart dags att jag skaffar mig ett klippkort, dagens besök var det tredje under graviditeten, och på fredag ska jag tillbaka för nya prover och ett fjärde ultraljud på lilla liten.

Det verkar bli en oktoberbäbis, men jag ska vara gravid i 37 hela veckor först om det går att ordna, säger doktorerna. Så jag vilar och vilar, tittar ut på vinteräpplena i trädgården och vilar lite till. Vi mognar i kapp, Ingrid Marie och jag, de tävlar mot frosten, jag mot havandeskapsförgiftningen. Förhoppningsvis vinner vi allihopa.

3 kommentarer:

Mialiten sa...

Efter att ha tittat lite till på trädet, gick jag ut och utförde pyttelite husmorsgymnastik i högre skolan, nämligen "plocka äpplen". Nu har jag säkrat en liten pappkasse Ingrid Marie för den allra närmaste eftervärlden, och kan återgå till att beundra resten av äpplena från soffan i lugn och ro igen.

Connie sa...

Du har då fått strålande hjälp i namnjakten! Klart lillbabyn ska heta Ingrid Marie Huge! Strålande namn!

Får återkomma med ett manligt sådant..

Sköt om dig!! Kramar i megamassor !!!

Anonym sa...

Nämen gumman! Havandeskapsförgiftning låter lite dramatiskt. Bra att det är en mild variant och att du håller dig på soffan. Hampus är visst ett manligt äppelnamn.

Här har mamma kommit och jag tycker att det är så kul att jag har svårt att lata mig och sova. Men nu ligger jag här i sängen och hör klirret av disk....

Kram och hållna tummar!!!
Lotta