26 oktober 2009

Vaccinerad

Jag har funderat fram och tillbaka över det där med vaccin mot svininfluensan, men bestämde mig iallafall för att ta sprutan idag. Om något skulle gå riktigt knas, så är ju bäbis väl rustad för att klara sig utanför mig såhär i vecka 39, och på lite längre sikt känns det inte helt realistiskt att räkna med att smittan kommer att gå familjen helt förbi, eftersom Julia går på dagis. Trots allt känns det mer lockande att gå och ställa sig i vaccineringskö med mage än att fixa logistiken med bäbis på utsidan, det lär jag väl få göra iallafall för nästa dos, men nu har jag iallafall börjat processen. Kön ringlade ganska lång på Kvinnohälsan, men det blev nog inte mer än en halvtimmes väntan på att få sprutan. Nu återstår bara att fortsätta vila och låta bli att få biverkningar. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer: