3 augusti 2010

En vanlig sommardag i en parallell verklighet

En vanlig dag i en parallell verklighet skulle jag kunna ha stoppa färska hallon i frkostyoghurten, spelat spel med Julia och sedan ätit sommarlunch hos mamma och pappa medan Adam petade i sig 30 makaroner och några mikroskopiska bitar kassler. Jag skulle kunna ha lånat bilen, eller rent av haft en egen, och tagit mig till Tomtebo äventyrslekpark för att leka med en handfull av världens mysigaste gamla fikakompisar och alla deras barn. Kanske skulle jag ha hittat till Kärleksviken. Kanske skulle jag ha haft andra minnen av Nydalasjön än gymnasiets friluftsdagar. Kanske skulle vi ha träffats några gånger per år istället för var tionde. Vem vet.

En vanlig sommardag i en parallell verklighet skulle jag kunna äta grillat på storebrors altan, spela brädspel med de stora medan de små badar i samma badkar. Lämna den lilla stora tjejen att sova över hos kusinerna och ratta hem den lille killen de knappa tre milen västerut. Titta på den slösaktigt vackra kvällshimlen från toppen av Brattbybacken innan älvarna möts. Jag har tur som fått göra ett inhopp i just den här parallella verkligheten för en dag.

2 kommentarer:

A Lotta airmiles sa...

Ah, parallella verkligheter. Vad jag kan relatera till det! Hemma i Linköping, och här har jag ett helt liv. Man undrar vem det är som är i Sydney och håller igång? Kan jag vara min egen doppelganger? Härliga bloggar att läsa, och härligare ändå ska det bli att ses! Gärna så fort ni orkar när hemma. Kalaset tas bäst efter era nästa besök... Kram!

Mialiten sa...

Välkommen hemhem! Vi lämnar Västerbotten ikväll, jag hör av mig när jag har täckning på telefonen igen. Typ.