3 juni 2007

Fritiof Andersson och jag

Bibliotekarie, Configuration Manager, teknisk skribent, ja visst - det kan väl aldrig bli trist. Nu har jag varit på slutseminariet för copywritingkursen på Berghs som jag läst under våren, så nu kan jag med lite god vilja titulera mig Copywriter också när jag ska imponera på valskavaljerer. Undrar om det funkar.

Nå, det är bara jag som kan övertyga omvärlden om att copywriterkostymen (eller vilket epitet jag nu väljer att sätta på mig) sitter på rätt person, det och mycket annat fick jag höra igår av den svenske mr Corporate Storyteller, Mats Heijbel, när han höll en föreläsning för oss Berghsavgångselever. Hans ämne för dagen var just Corporate Storytelling - konsten att hämta sanna historier ur en organisation (eller person) som väcker engagemang och intresse för "varumärket" i en bred betydelse, både hos möjliga kunder och potentiell personal. Han hade massor av intressanta exempel från olika verksamheter, men mest positivt inställd blev jag till själva fenomenet, så hans föreläsning funkade definitivt på mig. Corporate Storytelling. Jag skriver begreppet en gång till, nu är det fritt fram för den nyfikne att googla vidare, eller läsa mera här.

Det är skönt att vara klar med kursen, men jag kommer verkligen att sakna den. Framför allt feedbacken. Det är bra att veta att det finns någon som läser vad jag skriver, hint, hint.

5 kommentarer:

Robin sa...

JA - vi läser!
Skriv skriv skriv... :)
/Robin med Flog

Leif Nixon sa...

Klart vi läser, ju.

(Vad förvirrande att blogger kallar mig Leif. Är det blogger som är min mamma?)

/Nixon

Strømdal sa...

Om du låter folk skriva kommentarer anonymt, och inte kräva registrering, inloggning och blod från den förstafödda kanske du får lite fler kommentarer?

/Tord

Mialiten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mialiten sa...

Okej då, jag testar med lite mindre strikta krav på identifikation. Nu duger det med yngsta sonens navelsträng, i förekommande fall.