21 juni 2007

Ställ dig i kön!

Vår lägenhet har kommit upp på stångis webb nu, och det finns en intressent som har 16 köpoäng. Så jag ringde Stångåstaden igen, för att fråga om jag kan få kontakt med intressenten och berätta att lägenheten är ledig omgående. Det fick jag inte, Stångis kommer att upplysa om att det när lägenheten visas, men det får inte stå på websidan för att inte gå förbi interna kunder (eller nått).

Man får inte gå förbi kön, så egenskapen ”kan ta lägenheten på stört” hos en potentiell hyresgäst är helt irrelevant för Stångåstaden, men naturligtvis inte för mig. Det är ju jag som kommer att betala Stångis tills de hittar en ny hyresgäst, och de struntar förstås i var pengarna kommer ifrån, så länge det kommer in en hyra. Så vad kan jag göra för att få lägenheten uthyrd omgående då? Ingenting, enligt Stångåstaden. ”Det visste du ju när du skrev på kontraktet, att det är tre månaders uppsägningstid”. Ja. Alldeles riktigt. Så jag kan bara be en bön att den som har högst köpoäng också vill flytta in på stört.

Får jag bita någon i benet nu, riktigt hårt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett ben som kliar efter att bli bitet. Jag kan skriva Stångåstaden på'et oxo.

Glad midsommar!