18 juni 2007

Stångåstaden luktar inte bullar längre

Det var väl det jag visste. Stångåstaden verkade lite för bra för att vara sanna. Vi har fått kalasfint bemötande i alla kontakter vi haft med dem sedan vi kom hem, korta väntetider, trevliga personal. I fina trevliga Smarta Hem butiken fick vi tillochmed kaffe och nybakta bullar när vi kom för att titta på tapeter, det blev jag alldeles särskilt positiv av, men idag stötte vi på Regelverket(TM).

Efter en kvarts väntan i det tomma väntrummet på Stora Torget kom vårt nummer upp. Det är tre kalendermånaders uppsägningstid på lägenheten, visst kan jag köpa det, men att Stångis kommer att visa lägenheten som vi sade upp i morse som tillgänglig från 1 oktober på sin webb istället för 1 juli när vi inte ens kommer att flytta in i lägenheten, det tycker jag är ganska kasst. "För dem vi visar lägenheten för kommer vi att säga att den är tillgänglig från 1 juli", sa den seniorare handläggaren av de två som vi pratade med. Jo, jag skulle nog inte gå och titta på en lägenhet som är tillgänglig från 1 oktober, om jag var intresserad av att flytta in så snart som möjligt.

Det var helt OK för oss att hyra ut i andra hand till sista september om vi hittar en hyresgäst. Det är ju alltid något. Och handläggaren hoppades att vi skulle få den uthyrd så snart som möjligt, det var sympatiskt av henne. Men jag skulle ändå föredra ett Stångåstaden som kan hjälpa mig att slippa tre månaders dubbla boendekostnader framför ett Stångåstaden som bjuder på varma kanelbullar.

Inga kommentarer: