12 maj 2009

Hej, Anonym

Tja, det ska ju finnas en första gång för allting. Jag har just fått min första verkligt anonyma kommentar på bloggen, "Så länge flyktingarna trakasserar Vännäsborna så lär Vännäsborna inte vara så pigga på att vara trevliga mot flyktingarna". Snacka om att dra alla över en kam. Jag har svårt att se dagisbarn och deras föräldrar dra omkring i flock och trakassera Vännäsborna på lördagkvällarna. Polisanmälan av individer som sysslar med trakasserier istället, skulle det kunna vara något? Nä, vad som skulle kunna motivera att man kastar sten på och hotar en hel folkgrupp kan jag faktiskt inte förstå. Förklara gärna.

Själv kan jag bidra med lite nyanser redan här. Det finns uppenbarligen många Vännäsbor som är pigga på att vara trevliga mot flyktingarna. Och tur är väl det.

1 kommentar:

Leif Nixon sa...

De brukar sticka upp sina smutsiga små trynen lite här och där, de där ömkliga xenofoberna. Det brukar räcka med att påpeka att invandring är bra.

Det är ungefär som getingar och saftglas. Eller fästingar och barnben.