17 maj 2009

Och hur har helgen varit?

Okej, då. Here goes: Jag pratade precis med mor och far om vad som hänt i helgen. Här i Linkeboda har det varit studentmusik, födelsedagsfest, jetlagomställning, solsken och picknick i parken för hela slanten. Pappa har varit i Luleå och lett dialogdagar för Röda Korset, lyckat men intensivt. Mamma då? Jo mamma har nattvandrat i Vännäs tillsammans med en f.d. kollega och träffat på gamla elever. I sällskap med ett basebollträ. Även om mamma träffade gossarna med basebollträet, var basebollträet inte i närheten av att träffa mamma, men jag fick en chock när hon berättade ändå.

Jag trodde någonstans att oroligheterna skulle ha blåst över efter förra helgen, att det fanns Vännäsinfödingar som drar omkring på byn med i sällskap med basebollträbärande yngel en lördagkväll, det hade jag inte föreställt mig. Polisen hade gjort ett gott jobb igår natt, och det blev inga sammandrabbningar, men stackars, stackars människor som inte vågar lämna sina lägenheter av rädsla för vad som kan hända ute på byn. Jag blir så förbannad. Tänk om de där korkade, infödda fultrynena skulle prova på att bo i ett annat land där de inte kan koderna ett tag. Vi behöver inte exportera dem så långt, det skulle kunna duga med en utbytestermin. Vem vet, det kanske skulle kunna ge lite perspektiv.

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch och fy och kramar till din mamma!