17 november 2009

Du barn i krubban där

Ganska snart efter Adams födelse bestämde vi oss för att stanna hemma i Linköping över julhelgen istället för att åka hem till mor och far, trots att det egentligen borde vara jul i Västerbotten i år. Och tur var väl det, för i eftermiddags ringde min körfröken på jakt efter ett Jesusbarn till den levande julkrubban i Domkyrkan. Jag sa ja på stående fot, chansen till scendebut vid sju veckors ålder kan man ju inte avstå! Jag ska också få vara med i krubban, som Jesusbarnets mormor, en lagom oframträdande (bakåtsträvande?) roll. Jag har funderat på att gå och titta på julkrubban förr om åren, men det brukar alltid vara slutsålt innan jag kommer till skott. Men inte i år!

6 kommentarer:

Åsa Bi sa...

Fantastiskt! Vilket datum är det? På juldagen? Hur får man biljetter?

Mialiten sa...

Julaftons förmiddag. Biljetter vid Domkyrkans bokbord, släppet är 12 december, och det brukar tydligen vara kö efter dem enligt körfröken.

Anonym sa...

Vad häftigt! Vad synd att vi inte är i stan julafton. :(
/elli

Åsa Bi sa...

Aha, då är vi i Flen. Synd!

Lena sa...

Vad kul! Om du ska vara Anna, vem ska vara Maria då?

Mialiten sa...

En student av någon sort, sa körfröken. Kanske tal- och sångkunnig, vad vet jag.