18 november 2009

Projekt Förutsägbar Friskluft

Jag vet att föräldraledighet och "projekt" egentligen inte går ihop, framförallt när man är relativt nyförlöst och den lilla knottens behov inskränker sig till mat, sömn och torra blöjor. Men ändå. Luft är också bra, har jag hört, och det är här min nya målsättning kommer in - under det här året har jag tänkt lära mig hitta i Rydsskogen.

Att komma in i skogen är nog så enkelt, tricket är att komma ut igen efter en lagom lång sträcka, helst på en väg som är någorlunda barnvagnsvänlig och allra helst leder hemåt. Dagens irrfärd tog mig in i skogen via slutet av Rydsvägen, och sen vek jag av åt Glyttingevägshållet. Jag hittade 2,5/5 km-spåret, pratade med ett par rara pensionärer, följde 2,5 km-spåret en bit, hittade en cykelväg, förföljde några stavgångare en bit i skogskanten ner mot järnvägen där jag skådade Skäggetorp på andra sidan spåren, knegade uppför en grusig backe, hälsade på en hund, följde en annan belyst cykelväg (eller var det samma?) som verkade gå åt rätt håll, och kom slutligen ut ur skogen vid Glyttingevägen, ungefär där jag tänkt. Promenaden tog en timme totalt, vilket är ganska lagom. Men jag skulle gärna velat att den var lite mer förutsägbar. Nå, övning ger träning, påstås det.

1 kommentar:

Leif Nixon sa...

Jag ska erkänna att jag på en barnvagnspromenad längs grusvägarna på övningsområdet tog till flygfoton från Google Maps på telefonen för att lista ut vilken väg som egentligen ledde hemåt.