12 november 2009

Garderobsstädning

Det är dags för mig att göra samma trick som Lindex gjorde något av de år som jag råkade titta bort - att rensa ut mammakläderna, iallafall de graviditetsrelaterade. Det är lite vemodigt att sortera sina plagg i kategorierna användbart/amningsbart, inte-på-länge och aldrig-mer. Alla mina fina, högmagade trosor som inte kommer att komma till användning igen. Sniff. Det är ett långtidsprojekt, för rätt som det är vaknar lilleman och vill äta lite till, han är ovanligt vaken och hungrig idag. Jag misstänker att han satsar på att äta upp sig en kurva innan vi träffar BVC efter lunch, och vem vet, han kanske lyckas med det. Nå, det ska bli spännande att se om det kanske finns utrymme för att handla lite nya amningsbara plagg när jag sorterat färdigt. Jag behöver iallafall definitivt fler förvaringslådor (surprise!).

3 kommentarer:

Lotta sa...

Det är så festligt - gissa vad jag gör! Rensar ur min nyinköpta PAX som redan bågnar och lägger i högar, precis som du. Och lilla Klara har börjat amma igen (flaskmatade i några dagar; vi kan prata blödande bröstvårtor någon gång), just nu 4 ggr i timmen. Sitter här och hoppas att natten blir lite lugnare. Dom säger att föräldraskap är en maraton, inte ett sprinterlopp, men det här är minsann intervallträning. Kram!

Unknown sa...

Jag vill komma hem lite!

Mialiten sa...

Det är lite fantastiskt att man kan sitta på olika sidor av jorden och göra samma sak. Och chottentotten - kom när du vill. Även om jag fyller källaren med kläder som jag inte kan använda, har vi alltid plats för dig.