23 november 2009

Somebody stop me

Jag har inventerat pyssel- och pappförråden inför julen, och det var inte en vecka för tidigt. När jag grävt fram min korg med presentpapper tyckte jag nog att det var ganska rimligt med de fem olika julmotiv som jag hittade, inklusive de två rullar som jag köpte på IKEA förra veckan. Men sedan lyfte jag blicken och hittade ytterligare 12(!) rullar på en hylla. Och det slutar inte där. Jag har tydligen fem rullar guldsnören i olika tjocklekar och glansighetsgrad, lika många silverrullar samt fyra nyanser av rött, för att inte tala om de andra färgerna. Om ni hittar mig i en affär med något lystet i blicken och rullar i händerna, så stoppa mig. För min egen skull.

När det gäller flörtkulor, kräppapper och glanspapper kan jag däremot få härja lite, fast helst med måtta.

1 kommentar:

Tina sa...

Bästa lösningen är att göra mer julklappar! Olika bredder på snören är ett måste! Och olika glans, inte att förglömma.

Kram!