26 november 2009

Vegetera mera

Jag har varit lite för flitig de senaste dagarna, inser jag. Jag ska nog sluta med det och passa på att ta det lite lugnt när pluppen vilar istället, sådär som jag predikar att man borde göra när man har en liten nyföding. Jag behöver t.ex. inte börja baka lussebullar bara för att Adam somnat, även om jag kunde sätta degen i lugn och ro, för det var inte lika avkopplande när han vaknade med ett illvrål ungefär samtidigt som jag ringlade ihop den första lussekatten av fyrtio. Jag ska nog sätta mig i ett soffhörn och läsa en bok istället, med eller utan bäbis vid bröstet.

3 kommentarer:

Connie sa...

mockarutor är lättare, de kan man göra med en hand!

Mialiten sa...

Pekannötspaj funkar också i princip, kräver bara en liten paus för att tumma ut degen.

Kristian sa...

Jag är kung på att slappa! Kan komma och visa hur man gör nån dag. Kram på er!