7 november 2009

Lördagslyxlirare

Vi låg i sängen hela natten i natt, klev inte ens upp för att byta blöja. Idag glider vi fram genom tillvaron och lutar omkull oss när och där vi blir trötta. Vi har gått en jungfrutur med barnvagnen på gatan och Adam har visat upp sig för kusinerna och Kristian. Dessutom har han demonstrerat att han kan sova medan syrran spelar Mario Kart Wii i samma rum, det bådar gott. Nu pustar vi ut i soffan igen efter kvällsmat hos farmor och farfar, somliga har det bra. Jag är mycket piggare idag än igår, men det är lång väg kvar att gå, jag får nog räkna med åtminstone en månad innan jag är återställd, alldeles bortsett från det där med vaknätterna.

4 kommentarer:

Kristian sa...

Och fin han är! Barn är underbara och att få känna magin av ett nyfött i famnen är otroligt.

Leif Nixon sa...

Heja, heja! Äts det ordentligt?

Unknown sa...

Finns det några mera risker för dig nu, så här en snar vecka efteråt? Eller, kan jag sluta oroa mig för just den aspekten och satsa på mera normala saker som "tänk om Adam är i tonåren när jag kommer hem och hälsar på och inte vill kramas!?".

Mialiten sa...

@Nixon: jodå, det äts ganska ordentligt, men ibland får man lov att väcka honom för att han ska komma på att han är hungrig.
@Charlotte: Så vitt jag förstått ska det vara slut på risker nu, annat än att jag lovat att ringa BB om jag börjar känna mig sämre på något sätt. Så satsa på att noja om kramarna istället, eller ännu hellre på att komma hem och stjäla kramar innan dess.